Štruktúra kurzu
Modul 1: Prehľad Dynamics 365 Financie
Tento modul bude diskutovať o základných zložkách financií a pozrie sa na zahrnuté moduly.
Lekcie
- Úvod
- Prehľad funkcií a možností Dynamics 365 Financie
- Základné súčasti Dynamics 365 Financie
- Prehľad modulov finančnej správy v Dynamics 365 Financie
- Výhody Dynamics 365 Financie
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Naučili ste sa niektoré výhody finančnej správy Dynamics 365 Financie.
Modul 2: Nastavenie a konfigurácia finančnej správy
V tomto module preberieme, ako vytvoriť novú právnickú osobu (spoločnosť) a nastaviť a nakonfigurovať pre ňu finančnú správu. Tento modul obsahuje hlavnú knihu.
Lekcie
- Úvod
- Vytvorenie a konfigurácia novej právnickej osoby
- Definícia a konfigurácia účtovej osnovy
- Konfigurácia účtovných kníh a mien
- Implementácia a správa denníkov
- Implementácia a správa hotovosti a banky
- Implementácia nákladového účtovníctva a riadenia nákladov
- Vykonávanie periodických procesov
- Konfigurácia, vyber a hlásenie dane
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia nového právneho subjektu
Lab : Cvičenie 2: Vytvorenie účtového rozvrhu a hlavných účtov
Lab : Cvičenie 3: Vytvorenie pokročilej štruktúry pravidiel
Lab : Cvičenie 4: Vytvorenie fiškálneho kalendára, roky a obdobia
Lab : Cvičenie 5: Importu výmenného kurzy pomocou poskytovateľa
Lab : Cvičenie 6: Vytvorenie a použitie šablón voucherov
Lab : Cvičenie 7: Konfigurácia a testovanie akruálnych schém
Lab : Cvičenie 8: Konfigurácia a test pravidlá pridelenia účtovnej knihy
Lab : Cvičenie 9: Nastavenie a používanie vnútropodnikového účtovníctva
Lab : Cvičenie 10: Vytvorenie typov bankových transakcií a skupiny bankových transakcií
Lab : Cvičenie 11: Vytvorenie bankovú skupinu a bankového účtu
Lab : Cvičenie 12: Vykonávanie vkladov a zrušenie platieb
Lab : Cvičenie 13: Použitie pracovných priestorov pre správu banky
Lab : Cvičenie 14: Vytvorenie nákladov účtovníctva pomocou sprievodcu
Lab : Cvičenie 15: Ročná uzávierka
Lab : Cvičenie 16: Konfigurácia nepriamej dane z predaja
budete môcť nastaviť a nakonfigurovať finančné riadenie prípravou hlavnej knihy a ďalších.
Modul 3: Implementácia a správa zdieľanej konfigurácie pre A/P a A/R
Dynamics 365 Finance ponúka rozsiahle funkcie pre nastavenie rôznych možností platieb, ktoré sú zdieľané medzi modulmi záväzkov a pohľadávok.
Lekcie
- Úvod
- Konfigurácia platobných podmienok
- Konfigurácia platobných dní a plánov
- Konfigurácia hotovostných zliav
- Konfigurácia platobného kalendára
- Konfigurácia poplatkov za platbu
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia platobných podmienok
Lab : Cvičenie 2: Konfigurácia plánu platieb
Lab : Cvičenie 3: Konfigurácia hotovostných zliav
Lab : Cvičenie 4: Vytvorenie platobného kalendára
Lab : Cvičenie 5: Konfigurácia poplatkov za platbu
budete môcť nakonfigurovať platobné a bankové údaje
Modul 4: Implementácia a správa záväzkov
Táto téma vysvetľuje základné nastavenia záväzkov a nastavení dodávateľa pre efektívnu správu dodávateľov a transakcií dodávateľov v Dynamics 365 Finance.
Lekcie
- Úvod
- Vytvorenie a údržba splatných spôsoby platieb
- Vytvorenie a údržba skupiny a dodávateľa
- Vytvorenie a konfigurácia profil zverejňovania dodávateľa
- Konfigurácia zásad overovania faktúr
- Spracovanie objednávok, faktúr a platieb
- Povolenie a otestovanie portálu pre spoluprácu s dodávateľom pre dodávateľov
- Konfigurácia splatných dodávok
- Konfigurácia a použitie kladného platu
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia spôsobu platby
Lab : Cvičenie 2: Vytvorenie skupiny dodávateľov
Lab : Cvičenie 3: Vytvorenie a konfigurácia profilu účtovania dodávateľa
Lab : Cvičenie 4: Zaznamenanie faktúry dodávateľa a spárovanie ju s prijatým množstvom
Lab : Cvičenie 5: Použitie zásad párovania faktúr dodávateľa
Lab : Cvičenie 6: Zaznamenanie faktúry pomocou evidencie faktúr, schválení a denníkov faktúr
Lab : Cvičenie 7: Spracovanie platieb dodávateľa pomocou denníka platieb
Lab : Cvičenie 8: Konfigurácia spolupráce s dodávateľom
Lab : Cvičenie 9: Správa poplatkov
Teraz ste sa naučili:
- že možnosti platieb v Dynamics 365 Financie sú flexibilné
- nastaviť a používať splátkové kalendáre
- spravovať hotovostnú zľavu
- pracovať so skupinami predajcov
- používať funkcie, ako sú platby vopred
Modul 5: Implementácia a správa riadenia výdavkov
Správu výdavkov aplikácií Dynamics 365 Finance and Operations môžete použiť na vytvorenie integrovaného pracovného postupu, kde môžete ukladať informácie o platobných metódach, importovať transakcie kreditných kariet a sledovať peniaze, ktoré zamestnanci minú, keď im vzniknú výdavky pre vašu firmu. Môžete tiež definovať politiku výdavkov a automatizovať preplácanie cestovných výdavkov. Záznam výkazu výdavkov bol prepracovaný, aby zjednodušil prácu a skrátil čas potrebný na vyplnenie výkazov výdavkov. Túto funkciu môžete zapnúť v správe funkcií. Môžete pridať novú stránku nastavení pre konfiguráciu viditeľnosti polí výdavkov a určiť, ktoré dáta sú povinné, voliteľné alebo nedostupné pri zadávaní výkazov výdavkov. Keď je táto funkcia zapnutá, je k dispozícii nový pracovný priestor výdavkov. Tento pracovný priestor nahrádza predchádzajúci pracovný priestor výdavkov a je vstupnou stránkou pre vylepšené zadávanie. Riadenie ciest a výdavkov má silnú hodnotu pre organizácie, ktoré míňajú podľa vlastného uváženia. Cestovné náklady a náklady na reprezentáciu sú významnou súčasťou kontrolovateľných nákladov spoločnosti. Na obmedzenie týchto nákladov poskytuje správa výdavkov okrem označovania a hlásenia osôb, ktoré tieto zásady zneužívajú, mechanizmus na definovanie a uplatňovanie zásad výdavkov. Navyše automatizácia zadávania a preplácania cestovných a zábavných výdavkov znižuje náklady na spracovanie oproti ručnému zadávaniu. Správa výdavkov je úzko integrovaná s ďalšími modulmi, ako sú Záväzky, Hlavná kniha, Nákup a získavanie zdrojov a Riadenie projektov a účtovníctva.
Lekcie
- Úvod
- Konfigurácia a používanie správy výdavkov
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Vytvorenie kategórie výdavkov
Lab : Cvičenie 2: Vytvorenie politiky výdavkov
Lab : Cvičenie 3: Vytvorenie zásad auditu
Lab : Cvičenie 4: Vytvorenie a odoslanie správy o výdavkoch
Naučili ste sa niektoré výhody a celkové funkcie a funkcie riadenia výdavkov.
Modul 6: Implementácia a správa pohľadávok a úverov a inkasa
Musíte nakonfigurovať modul Pohľadávky, aby ste mohli vykonávať funkciu A/R. Potom môžete vytvárať zákaznícke faktúry, zaúčtovať dodacie listy, používať faktúry s voľným textom, ktoré nesúvisia s predajnými objednávkami, a prijímať platby pomocou niekoľkých rôznych typov platieb, ako sú hotovosť, šeky, kreditné karty a elektronické platby od vašich zákazníkov. Správne riadenie potenciálnych zákazníkov a zákazníkov pomáha podnikom splniť niektoré ich požiadavky, ako je spokojnosť zákazníkov. Správne riadenie zároveň zabraňuje strate tým, že kontroluje mnoho faktorov, ako je úverový limit a zablokuje spracovávanú objednávku, pokiaľ porušuje zásady spoločnosti. Predajcovia sú kľúčom k príjmom spoločnosti a o ich provízie by sa malo postarať po dokončení predajného cyklu.
Lekcie
- Úvod
- Konfigurácia spôsobu platby
- Vytvorenie a udržujte skupiny zákazníkov a zákazníkov
- Vytvorenie a konfigurácia profilu odosielania zákazníkov
- Spracovanie objednávok, faktúr a platieb
- Konfigurácia poplatkov za pohľadávky
- Správa kreditu a inkasa
- Konfigurácia účtovania výnosov
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia spôsobu platby
Lab : Cvičenie 2: Vytvorenie novej zákazníckej skupiny a zákazníka
Lab : Cvičenie 3: Konfigurácia a údržba zákazníkov
Lab : Cvičenie 4: Vytvorenie a konfigurácia profilu odosielania zákazníkov
Lab : Cvičenie 5: Vytvorenie a spracovanie faktúry s voľným textom
Lab : Cvičenie 6: Spracovanie faktúry a uhradenie proti platbe
Lab : Cvičenie 7: Nastavenie kódov poplatkov pre pohľadávky
Lab : Cvičenie 8: Konfigurácia kreditu a inkasa
Lab : Cvičenie 9: Odpisy
Lab : Cvičenie 10: Spracovanie úveru a inkasa
- Nakonfigurujte spôsob platby
- Popíšte a nakonfigurujte formáty elektronických platieb
- Vytvárajte a udržujte skupiny zákazníkov
- Vytvořte a nakonfigurujte profil odesílání zákazníků
- Spracovávajte objednávky, faktúry a platby
- Nakonfigurujte poplatky za pohľadávky
- Spravujte úvery a zbierky
- Nakonfigurujte uznávanie výnosov
Modul 7: Konfigurácia a správa rozpočtu
Každá organizácia, či už je súkromná alebo verejná, stanovuje finančné a prevádzkové ciele tvorbou rozpočtov. Pri zostavovaní rozpočtu manažment sleduje činnosti v rámci rozpočtového rámca.
Lekcie
- Úvod
- Konfigurácia a používanie základného rozpočtovania
- Konfigurácia a používanie ovládacích prvkov rozpočtu
- Vytvorenie a konfigurácia položky registra
- Konfigurácia a používanie plánovania rozpočtu
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia základných súčastí rozpočtu
Lab : Cvičenie 2: Konfigurácia komponentov riadenia rozpočtu
Lab : Cvičenie 3: Použitie položky registra rozpočtu
Lab : Cvičenie 4: Konfigurácia plánovania rozpočtu, vytvorenie a použitie procesu plánovania
- Konfigurácia a správa procesov rozpočtovania
- Nakonfigurujte súčasti rozpočtu, vrátane modelov rozpočtu, kódov, podmienok alokácie, cyklov, pravidiel prevodu
- Nakonfigurujte ovládacie prvky rozpočtu vrátane časových cyklov, parametrov rozpočtu, dostupnosti rozpočtových prostriedkov…
- … možnosti, pravidlá a skupiny kontroly rozpočtu a oprávnenia na nadmerný rozpočet
- Implementujte rozpočtové pracovné postupy
- Vytvárajte a konfigurujte položky databázy Registry
- Vykonávajte rozpočtové kontroly dokumentov a denníkov
- Vytvorte plán rozpočtu vrátane scenárov, fáz, fáz prideľovania, prideľovania fáz, šablón
- Definujte proces plánovania rozpočtu a naplánujte rozpočet
Modul 8: Konfigurácia a správa dlhodobého majetku
Spôsob, akým sa zaobchádza s dlhodobým majetkom, musí zodpovedať tak medzinárodným účtovným štandardom, ako aj účtovnej legislatíve v každej krajine/regióne. Požiadavky môžu zahŕňať pravidlá pre zaznamenávanie transakcií obstarania a vyradenia, odpisov, životnosti a odpisov a odpisov dlhodobého majetku. Funkcia dlhodobého majetku zahŕňa mnoho z týchto štandardov a pravidiel.
Lekcie
- Úvod
- Konfigurácia komponentov dlhodobého majetku
- Správa dlhodobého majetku
- Obstaranie, odpisy a vyradenie dlhodobého majetku
- Integrácia dlhodobého majetku
- Zhrnutie modulu
- Kontrola znalostí
Lab : Cvičenie 1: Konfigurácia komponentov dlhodobého majetku
Lab : Cvičenie 2: Nastavenie a vytvorenie odpisového profilu
Lab : Cvičenie 3: Obstaranie majetku pomocou denníka dlhodobého majetku
Lab : Cvičenie 4: Odpisovanie a vyradenie aktíva
- Implementujte a spravujte dlhodobý majetok
- Vytvorte dlhodobý majetok a skupiny dlhodobého majetku
- Popíšte a nakonfigurujte knihy dlhodobého majetku a odpisy
- Konfigurácia parametrov dlhodobého majetku
- Obstaranie a odpisy dlhodobého majetku
- Leasing dlhodobého majetku
- Duálna mena s dlhodobými aktívami
- Identifikátory dlhodobého majetku v celej organizácii
- Likvidácia dlhodobého majetku
- Vytvorte rozpočty dlhodobého majetku a preneste rozpočty do modulu rozpočtovania
- Odhadnite a vykonajte vyradenie projektu do dlhodobého majetku